Regulamin Konkursu
„Mazowieckie Zdarzenia Muzealne – Wierzba”
§ 1. Organizator Konkursu
Organizatorem Konkursu „Mazowieckie Zdarzenia Muzealne – Wierzba”, zwanego dalej „Konkursem”, jest Samorząd Województwa Mazowieckiego we współpracy
ze Stowarzyszeniem Muzealników Polskich, Oddział Mazowiecki w Warszawie.
§ 2. Cele i zadania Konkursu
- Celem Konkursu jest pobudzenie pracy muzeów poprzez wyłonienie najlepszych z nich
i wyróżnienie oraz nagrodzenie najciekawszych zdarzeń przez nie opracowanych i realizowanych, promocja muzeów oraz Województwa Mazowieckiego, podnoszenie walorów turystycznych muzeów i pogłębianie ich wkładu w dziedzictwo narodowe. - Do zadań Konkursu należy wyrównywanie szans oraz zmniejszanie różnic pomiędzy muzeami mazowieckimi.
§ 3. Adresaci Konkursu
- W Konkursie mogą uczestniczyć muzea w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 2022 r. poz. 385), których statut lub regulamin został uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
- Muzea, o których mowa w ust. 1, muszą posiadać siedzibę na terenie województwa mazowieckiego.
§ 4. Kategorie konkursowe
Konkurs przeprowadza się w pięciu kategoriach konkursowych:
- wystawa zorganizowana lub współorganizowana w 2022 roku, w tym też on-line, w tej kategorii wyróżnia się dwie podkategorie:
- a) dla muzeów, których organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, naczelne i centralne organy administracji państwowej, Miasto Stołeczne Warszawa lub uczelnie wyższe,
- b) dla muzeów, których organizatorem są powiaty, gminy i inne podmioty;
- projekt edukacyjny, realizowany lub współrealizowany w 2022 roku, w tym też on-line;
- wydawnictwo muzealne (ISBN), w tym audiobook lub wydania cyfrowe, wydane lub współwydane w 2022 roku;
- kategoria otwarta, zdarzenia realizowane w 2022 roku, w tym on-line, takie jak np.:
- projekty artystyczne, w tym, koncerty o istotnym znaczeniu okolicznościowym lub innym,
- wydawnictwa nieposiadające ISBN,
- wydawnictwa multimedialne i inne projekty multimedialne,
- gry miejskie,
- inscenizacje,
- inne imprezy w plenerze i wewnątrz placówki;
- kategoria pn. „Plakat muzealny” o charakterze kategorii otwartej, obejmuje plakaty poświęcone wydarzeniom muzealnym realizowanym w latach 2021-2022, m.in.: wystawom, zajęciom edukacyjnym, koncertom, konferencjom, spotkaniom
i happeningom.
§ 5. Warunki uczestnictwa w Konkursie
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie przez muzeum, które jest organizatorem lub współorganizatorem zgłaszanego zdarzenia muzealnego, prawidłowo wypełnionego wniosku. Wzór wniosku stanowi załącznik do Regulaminu
i jest dostępny na stronie mazovia.pl. - Każde muzeum, a w przypadku muzeów wielooddziałowych każdy oddział może zgłosić tylko jedno zdarzenie muzealne w każdej z kategorii muzealnych. Do Konkursu nie mogą być zgłoszone projekty, które brały udział w jego poprzedniej edycji.
- Zdarzenia mogą być organizowane nie tylko na terenie województwa mazowieckiego, ale również poza jego granicami, a także poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 6. Wymagania formalne
- Wnioski konkursowe można składać:
- osobiście w punktach kancelaryjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, przy ul. Jagiellońskiej 26 lub ul. Skoczylasa 4;
- za pośrednictwem operatora pocztowegow rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896, 1933 i 2042) na adres Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa;
- za pośrednictwem platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej urzędu: /umwm/SkrytkaESP;
- O dacie złożenia wniosku decyduje:
- data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
w Warszawie, w przypadku wniosków konkursowych składanych osobiście oraz za pośrednictwem platformy ePUAP; - data nadania, w przypadku wniosków konkursowych składanych za pośrednictwem operatora pocztowego.
- Nie będą rozpatrywane wnioski konkursowe:
- złożone według innego wzoru, niż określony w załączniku do Regulaminu;
- złożone przed lub po terminie naboru;
- niekompletne, pomimo wezwania do poprawy błędów, o którym mowa w § 8 ust. 2.
- Do wypełnionego wniosku, podpisanego przez osobę/osoby upoważnione
do składania oświadczeń woli w imieniu placówki muzealnej, należy dołączyć:
- materiał zdjęciowy;
- w przypadku wystaw – rzut planu wystawy;
- materiały promocyjne – wydawnictwa i publikacje związane ze zdarzeniem muzealnym (np. zaproszenie, plakat, katalog, pocztówka, materiały graficzne itp.);
- w przypadku projektów realizowanych on-line – linki do zdarzenia muzealnego;
- inne materiały mogące pomóc w ocenie zdarzenia muzealnego;
- w przypadku plakatu muzealnego – 1 egzemplarz plakatu (poza wersją elektroniczną);
- w przypadku wydawnictwa muzealnego oraz wydawnictwa nieposiadającego ISBN – 1 egzemplarz wydawnictwa.
- Załączniki do wniosku, wymienione w ust. 5 pkt 1-6 należy złożyć w wersji elektronicznej za pośrednictwem internetowej platformy do wysyłki plików na adres: [email protected] lub elektronicznym nośniku danych.
- Integralną częścią każdego wniosku konkursowego jest opis zdarzenia muzealnego (maksymalnie 2 strony). Opis ten ułatwi interpretację zdarzenia muzealnego
w kategoriach przesłania i wartości merytorycznych. Wniosek konkursowy powinien zawierać również nazwiska autorów zdarzenia§ 7. Harmonogram Konkursu
- Zarząd Województwa Mazowieckiego, w drodze uchwały, ogłasza każdorazowo kolejną edycję Konkursu wraz z terminem naboru wniosków konkursowych.
- Informacje o Konkursie podaje się do publicznej wiadomości na stronie mazovia.pl
- Rozstrzygnięcie Konkursu i przyznanie nagród nastąpi w terminie do dnia 30 listopada 2023 roku.
- Uroczyste ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi w ustalonym terminie i zostanie połączone z wręczeniem laureatom okolicznościowych dyplomów i statuetek.
- Wnioskodawcy, którym przyznano nagrody, mają prawo do informowania o otrzymanej ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego nagrodzie w ramach swoich działań promocyjnych.
- Zarządowi Województwa Mazowieckiego przysługuje prawo do odwołania Konkursu bez podania przyczyny.
§ 8. Sposób oceniania
- Złożone wnioski konkursowe podlegają ocenie formalnej w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
w Warszawie. - W trakcie oceny formalnej wnioskodawca ma możliwość jednorazowej poprawy błędów
i uzupełnienia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji z Departamentu Kultury Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
w Warszawie. - Wnioski konkursowe spełniające wymogi formalne przekazuje się Kapitule w celu dokonania oceny merytorycznej.
- Członkowie Kapituły oceniają zgłoszone zdarzenia muzealne według następujących kryteriów:
- walory merytoryczne, kulturowe, edukacyjne i integrujące lokalną społeczność;
- walory estetyczne, plastyczne, kompozycyjne i przestrzenne;
- promocja kultury regionalnej i lokalnej Mazowsza;
- walory promocyjne i turystyczne zdarzenia muzealnego.
- Członkowie Kapituły przyznają poszczególnym projektom do 100 punktów, według kryteriów, o których mowa w ust. 4.
- Za najlepsze uznane zostanie zdarzenie muzealne, które uzyska najwyższą liczbę punktów w danej kategorii konkursowej.
§ 9. Kapituła
- Kapituła Konkursu liczy 12 członków, posiadających wiedzę w dziedzinie muzealnictwa
i doświadczenie w organizowaniu działalności kulturalnej. - Zarząd Województwa Mazowieckiego w drodze uchwały określa skład osobowy i tryb pracy Kapituły.
- Obrady Kapituły prowadzi Przewodniczący Kapituły, a w przypadku jego nieobecności -Wiceprzewodniczący Kapituły.
- Dla ważności obrad Kapituły wymagane jest quorum w liczbie 7 członków, w tym Przewodniczącego Kapituły lub Wiceprzewodniczącego Kapituły. Decyzje zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów, decyduje głos prowadzącego obrady Kapituły.
- Do zadań Kapituły należy w szczególności:
- dokonanie oceny merytorycznej zgłoszonych projektów;
- rekomendowanie Zarządowi Województwa Mazowieckiego nagrodzonych
i wyróżnionych w Konkursie.
- Udział w pracach Kapituły jest honorowy. Za swoją pracę członkowie Kapituły nie otrzymują wynagrodzenia.
§ 10. Nagrody
- W każdej kategorii konkursowej przewidziane jest przyznanie nagród za I, II i III miejsce.
- Nagrody, o których mowa w ust. 1, finansowane są ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. Wysokość nagród w danej edycji zostanie określona
w odrębnej uchwale Zarządu Województwa Mazowieckiego. - Nagrody pieniężne przeznaczone są wyłącznie na cele związane z rozwojem wyróżnionego muzeum (nie mogą być przeznaczone dla osób fizycznych).
- Kapituła ma również prawo przyznać honorowe wyróżnienia muzeom biorącym udział
w Konkursie. - Kapituła może przyznać Grand Prix dla muzeum za wybitne zdarzenie muzealne realizowane w 2022 roku, mające nieprzeciętne znaczenie dla całego mazowieckiego muzealnictwa.
§ 11. Licencja
- Przez nadesłanie zgłoszenia projektu Wnioskodawca udziela Organizatorowi niewyłącznej, bezpłatnej licencji na korzystanie z projektu w celu przeprowadzenia konkursu oraz ogłoszenia jego wyników.
- Nagrodzony Wnioskodawca (laureat) w zamian za przyznanie nagrody pieniężnej udziela na rzecz Organizatora niewyłącznej licencji na korzystanie z projektu w celu publikacji projektu w materiałach drukowanych i elektronicznych na polach eksploatacji obejmujących:
- wytwarzanie dowolną techniką nieograniczonej ilości egzemplarzy, w tym techniką drukarską, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową i komputerową;
- wprowadzanie do pamięci komputera, przesyłanie za pomocą sieci multimedialnej,
w tym w sieci Internet.
- Wnioskodawca wyraża zgodę na dokonanie przez Organizatora lub upoważniony przez niego podmiot opracowania projektów na potrzeby, o których mowa w ust. 2, w tym dokonania skrótów, przemontowań, modyfikowania całości lub pojedynczych fragmentów, ich korekty oraz łączenia z innymi utworami.
- Licencja upoważnia Organizatora do eksploatacji projektu bez ograniczeń terytorialnych przez czas nieokreślony. Wnioskodawca zobowiązuje się nie wypowiadać udzielonej licencji, chyba że Organizator naruszy w sposób istotny warunki licencji i nie zaprzestanie naruszeń mimo wyznaczenia mu w tym celu odpowiedniego terminu.
- Wnioskodawca zobowiązuje się nie rozporządzać prawami autorskimi do projektów w sposób, który mógłby spowodować utratę lub ograniczenie udzielonej Organizatorowi licencji.
- Organizator może udzielać dalszej licencji w granicach uzyskanej licencji.
§ 12. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe to: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 59-79-100, e-mail: [email protected], ePUAP: /umwm/SkrytkaESP.
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres wskazany w ust. 1 lub e-mail: [email protected].
- Dane osobowe:
- wnioskodawców będących osobami fizycznymi – będą przetwarzane w związku z dążeniem do zawarcia i realizacji umowy, za którą uważa się Regulamin, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, w celu udziału w konkursie. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału w konkursie;
- reprezentantów wnioskodawców będących osobami prawnymi – będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikającego z przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania w zakresie właściwej reprezentacji wnioskodawcy. Podane tych danych jest warunkiem ważności podejmowanych czynności;
- osób wskazanych przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku jako osoby związane
z realizacją zdarzenia muzealnego oraz osoby do kontaktu (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), o którym mowa w art. 7a ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194). Dane zostały podane przez Wnioskodawcę we wniosku o udział w konkursie.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 3:
- mogą być upubliczniane w zakresie imienia, nazwiska, wizerunku, miejsca pracy
oraz treści zgłoszonego projektu konkursowego, np. na stronie internetowej Samorządu Województwa Mazowieckiego (mazovia.pl); w papierowej, cyfrowej
i multimedialnej publikacji pokonkursowej; - mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie;
- będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia
14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020r. poz. 164).
- Osobom, o których mowa w ust. 3, przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Osobom, o których mowa w ust. 3 pkt 1, przysługuje dodatkowo prawo do przenoszenia danych. Osobom, o których mowa w ust. 3 pkt 3, przysługuje dodatkowo prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych związane ze szczególną sytuacją.
- Wnioskodawca jest zobowiązany do poinformowania osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, o postanowieniach, o których mowa w ust. 1-6.
§ 13. Kontakt
- Dodatkowe informacje na temat Konkursu można uzyskać w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
w Warszawie.
Uprawnionymi do kontaktu z uczestnikami Konkursu są pracownicy Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
w Warszawie, tel. 22 59 79 229, 22 59 79 501, mail: [email protected]